3 otázky, ktoré si treba položiť pred rozbehnutím vzdelávacieho franšízového podnikania s angličtinou pre deti

Rovnako ako pri kúpe domu, tak aj rozhodnutie sa pre franšízové podnikanie vo vzdelávaní je pravdepodobne najväčším finančným záväzkom, aký kedy urobíte. To je dôvod, prečo musíte byť 100% spokojní s vašou voľbou pre franšízu a vašou schopnosťou všetko zabezpečiť, aby to fungovalo.

Možno si myslíte, že franšízové podnikanie je hotové podnikanie, ktoré zaručuje úspech. Aj keď má svoje výhody, má aj svoje výzvy. Takže, čo potrebujete vedieť skôr, ako sa vydáte na túto novú cestu plnú skúšok?

 

  1. Máte všetko čo k tomu treba?

V čom ste dobrá/-ý a čo robíte so zanietením?

Urobte si podrobný, prísny a kritický pohľad na seba. Aké máte predpoklady na začatie podnikania z hľadiska zručností a skúseností? Máte akademickú kvalifikáciu v predmete franšízového podnikania, o ktorý máte záujem? Nemusí to byť nutne kameň úrazu. Franšízoví podnikatelia môžu priniesť do svojej novej kariéry rôzne poznatky a skúsenosti, pričom mnohí nemajú vysokoškolské vzdelanie v oblasti vzdelávania. Hoci nemáte kvalifikáciu vo vzdelávaní, môžete mať iné potrebné osobnostné vlohy, akými je riadenie podniku, predaj a marketing.

Rovnako je dôležité, aby franšízový podnikateľ priniesol zanietenie pre vzdelávanie a porozumenie významu výučby angličtiny pre budúcu generáciu.  Ako franšízový podnikateľ musíte plne pochopiť výhody rozbehnutia franšízového podnikania vo vzdelávaní sa v angličtine.

Od  zanietenia k praktickosti

Okrem toho, že ste  zanietená/-ý pre vzdelávanie, potrebujete nejaké praktické vedomosti pre každodenné  riadenie  profitujúceho podnikania, a zároveň byť stále zameraná/-ý na konečný výsledok. Váš podnikateľský plán zmapuje vaše ciele, zámery a vaše potreby zo strany poskytovateľa franšízy. Mali by ste objasniť, či dokážete získať zručnosti, ktoré vám chýbajú, prostredníctvom školenia od poskytovateľa franšízy.

Je to o práci s ľuďmi

Máte istotu, že budete vedieť čeliť zodpovednosti za prevádzku vlastnej franšízy? Nie je to vždy ľahké byť sám sebe šéfom. A budete zodpovední za budovanie, vedenie a motiváciu vášho tímu. Váš úspech do značnej miery závisí od toho, či máte silný tím, ktorý žije a dýcha pre rovnaký cieľ a s rovnakým nadšením ako je to vaše.

 

  1. Urobili ste si domácu úlohu?

Zistite si viac o histórii franšízového podnikania v obore vzdelávania.

Kto je za franšízou?

S kým máte do činenia? Ide o značku franšízového podnikania všeobecne známu, kde zakladateľ sám začal s pôvodným podnikaním a má konkrétne odborné znalosti o predmete podnikania. Franšíza by mala mať solídne základy a preukázanú odbornosť vo svojom odbore.

Krátkodobý úlet alebo dlhodobý úspech?

Nechať sa  strhnúť  vlnou popularity franšíz, nemusí byť  ideálnym riešením. Nenechajte sa oklamať franšízami, ktoré podnikajú v určitých oblastiach, lokalitách alebo konkrétnej demografickej oblasti, ktoré sa nedajú preniesť na iné trhy. Ide o úspešné franšízy, pričom ich úspech je založený na prenosných modeloch, udržateľných metódach a dlhodobých výsledkoch.

Čím sa odlišuje táto franšíza od iných ?

Čo robí franšízu jedinečnou? Bez silného jedinečného predajného miesta nie je nič, čo by ho odlišovalo od konkurencie. Ak ponuka hodnôt a služieb nevynikne oproti konkurencii, potencionálni zákazníci prejdú okolo bez povšimnutia.

 

  1. Čo môžete očakávať po spustení?

Od odštartovania až po dlhodobú existenciu podnikania

Spustenie a rozširovanie úspešnej franšízy závisí od silnej a priebežnej podpory – podpory, ktorá začína skôr, ako franšíza otvorí svoje brány a bude pokračovať s jej rastom.

Existujú školiace programy, ktoré vám pomôžu rozbehnúť sa? Existuje pravidelná interakcia s centrálou? Máte k dispozícii špecializovaného obchodného manažéra a manažéra zameraného na vzťahy so zákazníkmi, ktorý vám odpovie na vaše otázky a obavy? Máte časté interakcie s vašou partnerskou skupinou?

Nie je nič horšie ako zistenie, že ste investovali čas, úsilie a peniaze do franšízy, kde po počiatočnom slávnostnom štarte začínate zrazu na vlastnú päsť. Dá sa to ľahko zistiť. Porozprávajte sa s existujúcimi franšízantmi. Ak sa vám poskytovateľ franšízy ozve iba vtedy, keď je čas objednávok, alebo je potrebné zaplatiť licenčné poplatky, majte sa na pozore.

Venuje sa franšízor zlepšovaniu svojho produktu? Investuje do nových technológií a aplikácií?

Overte si tieto tri oblasti pred začiatkom vašej cesty. Môžete kladne hodnotiť všetky tri oblasti? Ak áno, zostáva len jedna vec. Choďte do toho a urobte to!

 

Anne Gordon, Viceprezidentka pre rozvoj podnikania