615 Views

Výhody a nevýhody lokálneho a medzinárodného franšízového podnikania

Rozmýšľate, či zvoliť lokálnu alebo medzinárodnú franšízu? Nechajte si poradiť od celosvetového lídra, ktorý začínal s podnikaním ako s domácim biznisom.

Inšpirácia bola na začiatku viacerých biznisov. Ale nie všetky uspeli. Prechod od domáceho biznisu vo výučbe angličtiny ako cudzieho jazyka (EFL) k medzinárodnej organizácii vo vzdelávacom franšízovom podnikaní  nám ukázal, čo je potrebné na to, aby táto obchodná činnosť fungovala na lokálnej aj globálnej úrovni.

Už sme tým úspešne prešli

Miestne centrá, ktoré sa zmenili na franšízový model podnikania a možno sa dokonca rozšírili na národnej úrovni, asi nazhromaždili veľa poznatkov, ale stále ostávajú vo svojom jadre lokálnym podnikom. Nemusí vždy fungovať skopírovanie obchodného modelu do susednej krajiny alebo na iný kontinent. Oproti tomu si medzinárodné vzdelávacie franšízové podnikanie už úspešne prešlo. Prispôsobilo sa rôznym kultúram s rôznorodými hodnotami. Jeho osvedčené výsledky vám poskytnú konkurenčnú výhodu.

Prečo sa jedna veľkosť nehodí všetkým

Pokiaľ ide o vzdelávacie franšízy, filozofia „jedna veľkosť sedí všetkým“ jednoducho nefunguje. Kým ponuka produktov musí byť lákavá pre širokú škálu trhov, musí  byť zároveň aj dostatočne ohybná, aby sa vedela prispôsobiť lokálnym potrebám. Očakávania zákazníkov sa môžu výrazne líšiť. Lokalizácia vyžaduje flexibilitu a istý stupeň citlivosti. Úspešné miestne iniciatívy možno naopak prispôsobiť globálnym marketingovým stratégiám. Potrebná je neustála komunikácia. Chce to viac, než len sledovať, čo sa deje naokolo. Chce to zachovať si otvorenú myseľ.

Zdieľanie netradičných nápadov

Ako poskytovateľ franšízy budete mať veľký prínos zo získaných vedomostí a praktických skúseností, ktoré nadobudli vaši rovesníci. Byť schopný vymieňať si informácie o tom, čo fungovalo a čo nie, môže byť pre vás bodom zlomu, ktorý vás nasmeruje k úspešnému spusteniu úspešnej marketingovej stratégie, alebo vám pomôže prekonať ťažké časy.

Globálne môže byť zároveň aj osobné

Niekto sa nechá odradiť myšlienkou medzinárodnej organizácie. Stane sa tým kvapkou vody v oceáne? Tým, že sme začali ako malý rodinný podnik, sme si uvedomili výzvy, ktorým čelia začínajúce podnikateľské subjekty. A zároveň si uvedomujeme výhody spolupráce. Preto sme sa zamerali na budovanie tímu a zdieľanie vedomostí. Silný tím podporovaný viacjazyčnou a multidisciplinárnou skupinou odborníkov zabezpečuje veľmi osobný prístup k celosvetovému biznisu.

Nezabúdajte, že bez ohľadu na to, do akej veľkosti sa rozrastie vaše podnikanie, stále ostáva osobným. Je to stále o vás. Je vzdelávacie franšízové podnikanie vašou vášňou? Je franšíza, ktorú sa rozhodujete kúpiť v súlade s vašimi predstavami a hodnotami? Odpovedzte na túto otázku a ste na dobrej ceste k tomu, aby sa váš sen stal skutočnosťou.

Anne Gordon, Viceprezidentka pre rozvoj podnikania

Staňte sa franšízantom!
616 Views

Výhody a nevýhody lokálneho a medzinárodného franšízového podnikania

Rozmýšľate, či zvoliť lokálnu alebo medzinárodnú franšízu? Nechajte si poradiť od celosvetového lídra, ktorý začínal s podnikaním ako s domácim biznisom.

Inšpirácia bola na začiatku viacerých biznisov. Ale nie všetky uspeli. Prechod od domáceho biznisu vo výučbe angličtiny ako cudzieho jazyka (EFL) k medzinárodnej organizácii vo vzdelávacom franšízovom podnikaní  nám ukázal, čo je potrebné na to, aby táto obchodná činnosť fungovala na lokálnej aj globálnej úrovni.

Už sme tým úspešne prešli

Miestne centrá, ktoré sa zmenili na franšízový model podnikania a možno sa dokonca rozšírili na národnej úrovni, asi nazhromaždili veľa poznatkov, ale stále ostávajú vo svojom jadre lokálnym podnikom. Nemusí vždy fungovať skopírovanie obchodného modelu do susednej krajiny alebo na iný kontinent. Oproti tomu si medzinárodné vzdelávacie franšízové podnikanie už úspešne prešlo. Prispôsobilo sa rôznym kultúram s rôznorodými hodnotami. Jeho osvedčené výsledky vám poskytnú konkurenčnú výhodu.

Prečo sa jedna veľkosť nehodí všetkým

Pokiaľ ide o vzdelávacie franšízy, filozofia „jedna veľkosť sedí všetkým“ jednoducho nefunguje. Kým ponuka produktov musí byť lákavá pre širokú škálu trhov, musí  byť zároveň aj dostatočne ohybná, aby sa vedela prispôsobiť lokálnym potrebám. Očakávania zákazníkov sa môžu výrazne líšiť. Lokalizácia vyžaduje flexibilitu a istý stupeň citlivosti. Úspešné miestne iniciatívy možno naopak prispôsobiť globálnym marketingovým stratégiám. Potrebná je neustála komunikácia. Chce to viac, než len sledovať, čo sa deje naokolo. Chce to zachovať si otvorenú myseľ.

Zdieľanie netradičných nápadov

Ako poskytovateľ franšízy budete mať veľký prínos zo získaných vedomostí a praktických skúseností, ktoré nadobudli vaši rovesníci. Byť schopný vymieňať si informácie o tom, čo fungovalo a čo nie, môže byť pre vás bodom zlomu, ktorý vás nasmeruje k úspešnému spusteniu úspešnej marketingovej stratégie, alebo vám pomôže prekonať ťažké časy.

Globálne môže byť zároveň aj osobné

Niekto sa nechá odradiť myšlienkou medzinárodnej organizácie. Stane sa tým kvapkou vody v oceáne? Tým, že sme začali ako malý rodinný podnik, sme si uvedomili výzvy, ktorým čelia začínajúce podnikateľské subjekty. A zároveň si uvedomujeme výhody spolupráce. Preto sme sa zamerali na budovanie tímu a zdieľanie vedomostí. Silný tím podporovaný viacjazyčnou a multidisciplinárnou skupinou odborníkov zabezpečuje veľmi osobný prístup k celosvetovému biznisu.

Nezabúdajte, že bez ohľadu na to, do akej veľkosti sa rozrastie vaše podnikanie, stále ostáva osobným. Je to stále o vás. Je vzdelávacie franšízové podnikanie vašou vášňou? Je franšíza, ktorú sa rozhodujete kúpiť v súlade s vašimi predstavami a hodnotami? Odpovedzte na túto otázku a ste na dobrej ceste k tomu, aby sa váš sen stal skutočnosťou.

Anne Gordon, Viceprezidentka pre rozvoj podnikania

Staňte sa franšízantom!