Po strávení viac ako desaťročia v oblasti vzdelávacieho franchisingu s jazykovou školou Helen Doron som stretla množstvo potenciálnych franšízantov, ktorí chceli vstúpiť na tento trh, každý s vlastnými skúsenosťami, svojou vlastnou osobnosťou, plánmi, nadšením. Často si však spomínam na stretnutie s jedným pánom, ktorý bol predtým franšízorom známej značky pneumatík pre osobné automobily. Jeho prvá otázka, keď zvažoval, či začne podnikať vo vzdelávaní a vyučovaní angličtiny, bola: “Koľko študentov budem mať?”. Bola to logická otázka z prostredia, kde vedel, koľko obratu a zisku vygeneruje na základe toho, koľko pneumatík predá. No realita vzdelávacieho franchisingu je veľmi odlišná.
Aj tu, rovnako ako keď vstupujete do akéhokoľvek iného nového biznisu, budete k úspechu potrebovať pevný obchodný plán, ibaže toto podnikanie je založené na medziľudských vzťahoch. Nie je to tradičný obchodný model ponuky a dopytu, na ktorý sú mnohí zvyknutí. A to je práve na tom zároveň to najlepšie, hoci ho súčasne robí aj náročnejším.
Napríklad – keď predáte človeku sadu pneumatík, možno ho už neuvidíte počas celého roka. Ale v našich vzdelávacích centrách vidíte študentov a ich rodičov celý rok. A to každý týždeň! A ak ste vykonali dobrú prácu a vybudovali úspešné vzťahy s deťmi, aj s rodičmi – uvidíte ich aj ten ďalší rok, týždeň po týždni, mesiac po mesiaci. A súrodenci vašich študentov a ich kamaráti ich budú nasledovať.
Táto činnosť je založená na silných vzťahoch na každom kroku – úzka spolupráca s vašim učiteľským tímom a inými franšízantmi okolo vás je tak isto dôležitá ako vzťahy, ktoré budete rozvíjať s rodičmi a so študentmi. V posledných 30 rokoch sme globálne značne narástli, rovnako aj na Slovensku, kde už máme takmer 40 jazykových centier, a náš dôraz na budovanie komunity bol hlavným faktorom nášho úspechu.
Nie je to však práca pre niekoho, kto sa len „vezie na zadnom sedadle“. Spustenie franchisingu vzdelávacej angličtiny metódou Helen Doron pre deti od 3 mesiacov do 19 rokov závisí od krajiny, regiónu a kultúry a zahŕňa množstvo komplexných faktorov. Je tu ale jedna vec, ktorá je stála – a to je vášeň pre výučbu angličtiny pre dychtivé, večne mladé mysle. Možno je vášeň kľúčovou zložkou v každom podnikaní, ale zistili sme, že franšízanti, ktorí majú najväčší úspech, sú tí, ktorí žijú a dýchajú pre podnikanie a hlavne – podnikanie sa pre nich stáva spôsobom života. Nie je to práca, je to koníček, zábava, vášeň. Ak máte túto vášeň v sebe, neváhajte a spojte sa s nami, hľadáme práve vás.