Angličtina pre deti
  • English for Kids at Helen Doron EnglishEnglish for Kids at Helen Doron English
    Angličtina pre deti

    Študenti Helen Doron sa zabávajú a učia angličtinu – všetko v tom istom čase.

    Zistite prečo
  • Free Demo Lesson at Helen Doron EnglishFree Demo Lesson at Helen Doron English
    Vyskúšajte si nás

    Pozývame Vás na ukážkovú hodinu ZDARMA

    Nájdite si vyučovacie centrum
 

Keď je menej hračiek viac

Rodičia sa často sťažujú na neporiadok, ktorý deti po hre zanechajú, no aj napriek tomu im kupujú stále nové a nové hračky. Ospravedlňujú to tým, že ich deti sa nedokážu dlhšie hrať s jednou hračkou, vraj ich zaujme len na pár minút. A tak, aby sa dieťatko nenudilo, rýchlo mu kúpia novú hračku. No akí bývajú prekvapení, keď sa aj s novou, vytúženou hračkou dieťa zahrá iba chvíľočku a opäť sa vráti k svojej obľúbenej alebo strieda hračky ako na bežiacom páse. Môže mať malý počet hračiek nejaké pozitíva pre naše deti?

 „Hračky sú pre správny vývoj dieťaťa potrebné – dieťa si vytvára citovú väzbu a buduje pocit bezpečia. Hračky celkovo podporujú tvorivosť detí, ich predstavivosť aj myslenie. Neprinášajú len zábavu a radosť, ale tiež vzdelávajú a učia komunikácii s druhými. Ak ich má však veľa, môže byť nimi zahltené, nedokáže sa dlhšie sústrediť na jednu činnosť. Dá sa povedať, že menej hračiek má pozitívnejší vplyv na dieťa ako ich nadbytok,“ objasňuje psychologička Silvia Langermann.

Radosť z hry

Koľko presne hračiek je pre dieťa akurát záleží od dieťaťa, rodinného prostredia a jeho vyspelosti. Nezabúdajte, že kvalita je viac ako kvantita. „Keď má dieťa menej hračiek, upokojí sa a začne sa venovať jednej hračke dlhšiu dobu. Neodporúčam ani dieťa odmeňovať cenami či samolepkami. Odmeny totiž potláčajú predstavivosť detí a eliminujú vnútornú radosť z tvorivej činnosti,“ vysvetľuje odborníčka.

Aj výskumy potvrdzujú, že systém odmien nefunguje – ak totiž deti spravia niečo zle, vytkneme im ich nedostatky, ak dobre, odmeníme ich. Ak to neurobia dobre druhýkrát, zase zvýrazníme ich slabé stránky. Deti si tak prestanú veriť, nemajú záujem skúšať niečo nové, objavovať. A rýchlo sa vzdajú už len pri náznaku, že sa im niečo nemá podariť. Takéto deti sa tak stávajú závislé na názore iných a nemajú radosť z aktivít, ktoré robia. Práve pozitívna motivácia, ktorá panuje aj v jazykovej škole Helen Doron, podporuje ich tvorivosť, láskavosť k sebe a druhým, no tiež kreativitu. Zábavná činnosť, pri ktorej sa dieťa naučí aj čosi nové, je tak riešením, ako obohatiť život detí aj bez záplavy hračiek.

„Naše hodiny angličtiny pre deti prebiehajú zábavnou formou. Deti na nich zapájajú všetky zmysly – spievajú, recitujú, tancujú, cvičia, skúmajú. Práve preto, že sú prirodzene zvedavé, láka ich všetko vyskúšať. A to im na našich kurzoch Helen Doron doprajeme,“ hovorí Katalin Deák, pedagogička a expertka vo výučbe cudzích jazykov. Ide o kreatívnu hru, pri ktorej sa deti dostatočne vyšantia, naučia, aj zahrajú s hračkami, ktoré si však neodnesú domov.

Deti, ktoré majú menej hračiek a navštevujú kreatívne kurzy, si vyvinú lepšiu lásku k čítaniu, písaniu a umeniu, sú aj vynaliezavejšie a lepšie spolupracujú v kolektíve. Vďaka pozitívnej motivácii vzrastie ich sebauvedomenie a dôvera v samých seba. No a v neposlednom rade je takýto človiečik aj viac komunikatívny a empatický. Navyše sa s druhými deťmi vie lepšie porozprávať a získať nových priateľov. Rozvíjajú sa tak aj jeho sociálne zručnosti. S. Langermann dopĺňa ďalšie benefity: „Hravé učenie angličtiny maximalizuje prirodzenú túžbu detí k spoznávaniu a je veľmi efektívne. Nie je to len zábava, ale slúži aj na rozvoj tvorivého myslenia, plánovania a riešenia problémov. A tvorivé myslenie je dôležitá zručnosť v reálnom živote.“

Pozitíva malého množstva

Okrem zlepšenia predstavivosti a kreativity získajú deti tiež vyššiu schopnosť koncentrácie a nesebeckosti. Dieťa, ktoré má toho menej, nelipne na hmotných veciach – vie sa totiž zahrať aj bez nich. Napríklad športovaním a cvičením, takže bude aj zdravšie a šťastnejšie. A ak sa bude hrať vonku, získa aj pozitívny vzťah k prírode.

Drobec s menším počtom hračiek je tiež viac vynaliezavý a lepšie sa stará o svoj majetok. Skrátka si váži to, čo má a do budúcna si bude lepšie uvedomovať skutočné hodnoty. A naučí sa byť vytrvalejší, trpezlivejší a odhodlanejší – deti, ktoré získajú hračku bez námahy, sa vzdávajú príliš rýchlo. Motivácia a túženie po niečom dlhšiu dobu posilňuje u detí ich vôľu a odhodlanie. Jednoducho zistia, že hmotné veci neprinášajú dlhodobú radosť a uspokojenie. Deti s menším počtom hračiek tak získajú zručnosti, ktoré budú potrebovať pre svoj úspech v škole aj živote.

Ak by ste si chceli vyskúšať tvorivé kurzy Helen Doron, vyberte si z ponuky letných táborov na http://helendoron.sk/holidays či vyskúšajte ukážkovú hodinu zadarmo.

O tom, aké hračky deťom vyberať sa dozviete už čoskoro – sledujte náš blog alebo FB profil.