Angličtina pre deti
  • English for Kids at Helen Doron EnglishEnglish for Kids at Helen Doron English
    Angličtina pre deti

    Študenti Helen Doron sa zabávajú a učia angličtinu – všetko v tom istom čase.

    Zistite prečo
  • Free Demo Lesson at Helen Doron EnglishFree Demo Lesson at Helen Doron English
    Vyskúšajte si nás

    Pozývame Vás na ukážkovú hodinu ZDARMA

    Nájdite si vyučovacie centrum
 

Zoberte deťom hračky (a nikdy im ich už nevráťte späť)

Hračky k deťom a detstvu nepochybne patria – podporujú ich tvorivosť, predstavivosť aj myslenie. Vďaka nim sa učia komunikácii s druhými, budujú priateľstvá, odhaľujú im kto sú a čím by mohli byť. Skrátka vzdelávajú aj zabávajú, prinášajú radosť a tvorivosť. A umožňujú snívať. Hračky sú skutočné základné stavebné kamene budúcnosti našich detí. Aj preto múdri rodičia premýšľajú o tom, aké hračky svojim deťom kúpia a koľko ich vlastne pre svoj šťastný život potrebujú.

Deti sú prirodzene zvedavé a tak ich láka všetkého sa dotknúť, všetko preskúmať. Rovnako je to aj s hračkami – čím viac ich majú, tým viac budú chcieť vyskúšať každú. Ak však majú príliš veľa hračiek, nemôžu sa tým pádom sústrediť na jednu tak dlho, aby si z nej zobrali pozitíva, poučili sa. „Dieťa je našim zrkadlom, opakuje len to, čo sme ho naučili,“ objasňuje psychologička Mgr. Silvia Langermann a pokračuje: „Ak mu my sami kúpime množstvo hračiek k jeho sviatku, len mu hovoríme, že pocit šťastia sa meria počtom hračiek. Kto by potom netúžil byť šťastný každý deň?“

Keď je menej viac

Už u najmenších detí je ich vývoj ovplyvňovaný výberom hračiek. Štúdie dokonca ukazujú, že deti (zvlášť tie mladšie ako 5 rokov) sú často zahltené hračkami, čo môže mať dokonca neblahý vplyv na ich vývoj. Známy je výskum nemeckých odborníkov Elke Schuberta a Rainera Stricka, ktorí v jednej mníchovskej škôlke odstránili na 3 mesiace všetky hračky, aby mohli pozorovať, čo sa stane.

V prvý deň boli deti zmätené a smutné, ale postupne to bolo čoraz lepšie a lepšie. Na konci tretieho mesiaca sa už veselo venovali hrám, ktoré si sami vymysleli, boli schopné lepšie sa sústrediť a tiež efektívnejšie komunikovať. Hračky im vôbec nechýbali. Čo z toho vyplýva? Že čím menej dieťa má hračiek a čím menej funkcií hračka má, tým lepšie pracuje fantázia, predstavivosť aj kreativita detí. Veď nenadarmo sa hovorí, že v jednoduchosti je krása! Výskumy dokonca ukazujú, že pre lepšie sústredenie detí pomáha aj vypnúť televíziu, ktorá tiež narúša bezprostrednú detskú hru.

Hra a učenie inak

Pre malé deti však môže byť ťažké vymyslieť si vlastnú hru bez hračiek, preto by sme im mali podať pomocnú ruku a siahnuť po tom, čo máme doma – či už je to poznámkový blok, varešky a misky alebo len obyčajná deka, ktorá sa razom premení na bunker alebo na čarovný plášť.

Dobrým spôsobom ako stimulovať ich kreativitu a ďalšie zručnosti je tiež prihlásiť ich na tvorivé jazykové kurzy angličtiny pre deti, aké sú napríklad v ponuke jazykovej školy Helen Doron. „Používanie cudzieho jazyka pozitívne vplýva na našich drobcov. Osvoja si nielen nápadité spôsoby vyjadrovania, ale aj využijú svoju prirodzenú schopnosť absorbovať cudzí jazyk jednoducho a nenásilne. Počas rôznych pestrých a zábavných hier hľadajú svoje vlastné riešenia, majú snahu niečo dosiahnuť, naučia sa navzájom spolu komunikovať a spolupracovať. Pri učení používajú fantáziu a kreativitu. A vďaka úspechu a pozitívnej motivácii sa zvyšuje aj ich sebadôvera,“ objasňuje výhody takejto výučby psychologička S. Langermann.

Nie sú to však len výskumy, ktoré radia, že menej je niekedy viac – menej hračiek znamená viac peňazí na spoločné zážitky, viac priestoru v domovoch, čistejšie prostredie bez plastu, aj viac času na rodinu. O tom, aké sú pozitíva menšieho počtu hračiek a aké hračky im kupovať sa už čoskoro dočítate v našom ďalšom blogu. Sledujte nás!

Tak čo, aká je najobľúbenejšia hračka vášho dieťatka? Dajte nám to vedieť! Pošlite foto na náš FB profil https://www.facebook.com/Helen.Doron.Slovakia.